MHRS VE SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM

GenelMHRS VE SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM için yorumlar kapalı

MHRS VE SAĞLIKTA DÖNÜŞÜM

Sağlık Bakanlığı, vatandaşların kaliteli sağlık hizmetine eşit ve kolayca erişimini sağlamak üzere insan odaklı bir anlayışla, yapısal, planlı ve sürdürülebilir bir program olan Sağlıkta Dönüşüm Programını başlatmış ve uygulamaktadır. Bu programın en önemli projelerinden biri de Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) dir.
MHRS NEDİR?
MHRS Vatandaşların; Sağlık Bakanlığına bağlı kamu hastaneleri ile Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri için ALO 182 ‘’MHRS çağrı merkezini’’ arayarak canlı operatörlerden veya internet üzerinden, kendilerine istedikleri hastane ve hekimden randevu almalarını sağlayan bir uygulamadır.
MHRS’ nin TEMEL AMACI
Vatandaşlarımızın sağlık hizmetlerine erişim kalitesini artırmak
Hastaların muayene öncesi gereksiz yere beklemesini önlemek
Hastanelerde daha sakin ve huzurlu bir çalışma ortamı sağlamak
Muayene sürecini kolaylaştırmak
Hastane ve hekim seçimini sağlayarak hasta memnuniyetini artırmak
MHRS’nin FAYDALARI
Zamandan Tasarruf sağlayan uygulama sayesinde vatandaş memnuniyetinin artırılması.
Yaşlı ve engelli vatandaşların hastaneye gitmeden evlerinden kolaylıkla randevu alabilmesi.
Vatandaşa, hizmet alacağı sağlık kuruluşunun yanı sıra hizmet almak istediği hekimi de seçme şansı vermesi.
Vatandaşın ihtiyaçlarının hızla yerine getirilerek memnuniyetinin artırılması.
Hastalara tek merkezden, standart kalitede hizmet verilmesi.
Vatandaş ihtiyaçlarının analiz edilmesi sonucunda verilen hizmetlerin değerlendirilmesi.
Hastane hekimlerinin çalışma koşullarının düzenlenmesi.
RANDEVU NASIL ALINIR?
Ev, İş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı MHRS Çağrı Merkezi aranır.
182 Numaralı telefonu arayan vatandaş çağrıyı karşılayan canlı operatöre T.C. Kimlik numarasını verir. Canlı operatör vatandaşa bilgilerini doğrulatır.
Vatandaş MHRS dahilindeki illerden randevu talebinde bulunduğu hastane, poliklinik ve hekim bilgilerinden en az bir tanesini operatöre bildirdikten sonra, operatör uygun tarih ve saat dilimlerini vatandaşa iletir. Vatandaş da seçimini yaparak randevusunu alır.
İnternetten randevu almak için mhrs adresi tıklanarak açılan MERKEZİ HASTANE RANDEVU SİSTEMİ sayfasında sisteme kayıt olunmadıysa Yeni Üye butonu tıklanarak, üye olunur. Sisteme Kayıt olunmuşsa T.C. Kimlik Numarası ve Parola ile giriş yapılır. Giriş yapıldıktan sonra;
1. “İl” kısmından İl seçilir.
2. “İlçe” kısmından ilçe veya Merkez (randevu alınacak ilçe) seçilir.
3. “Hastane” kısmından HASTANE (randevu alınacak hastane) seçilir.
4. “Klinik” kısmından muayene olunmak istenen POLİKLİNİK seçilir.
5. “Klinik Yeri” kısmından Klinik Yeri veya Hekim seçilir.
6. “Hekim Ara” botunu tıklanarak uygun kriterdeki kayıtlar listelenir.
7. Açılan listeden istenilen hekimi seçerek sağda çalışma cetvelini görüntüleyip uygun olduğu bir saatten (yeşil ile renklendirilmiş) istenilen bir saate tıklanarak “randevu saati” seçilir.
8. Açılan “Randevu Onayı” penceresinde bilgileri kontrol ettikten sonra güvenlik için gerekli olan “Solda ne yazıyor” kısmındaki rakamlar boş yere girilir.
9. “Randevuyu Kaydet” butonu ile işlem tamamlanır.
Ayrıca hastanemiz polikliniklerimizden MHRS kontrol randevusu verilmektedir.
RANDEVU NASIL İPTAL EDİLİR?
Ev, iş, ankesör ve cep telefonlarından 182 numaralı Sağlık Bakanlığı Çağrı merkezi aranır.
Çağrıyı karşılayan operatöre vatandaş T.C. Kimlik numarasını verir. Operatör vatandaşın bilgilerini doğrulatır.
Vatandaş iptalini istediği randevusunun, tarih ve saatini operatöre iletir. Operatör tarafından randevu iptal edilir.
İnternet üzerinden alınan MHRS Randevunuzu iptal etmek için ise önce MHRS randevu sayfasından T.C. kimlik numarası ve şifreniz ile giriş yapılır.
MHRS Randevu Geçmişi kısmına tıklayarak alınmış olunan tüm randevu bilgilerine erişilir ve Randevu iptal işlemi bu kısımdan yapılır.
Randevu iptal kısmına tıklanarak randevu iptal edilir.

  • Hızlı Menü






© 2017 Tasarım Sisoft Sağlık Bilgi Sistemleri LTD. ŞTİ.